Highlights Europa
- Groei netwerkomzet DPE-Europa: 1,6%
- EBIT: 41,5%
- Domino’s heeft in het afgelopen halfjaar een herstructurering ingezet, welke binnenkort in Europa wordt afgerond
- Binnen de Europese markt voert Duitsland de regio aan, met een groei van de bezorgverkopen, inclusief het binnenhalen van nieuwe klanten via samenwerkingsverbanden met aggregators en door de reclame-uitgaven te verplaatsen van traditionele kanalen zoals televisie naar online kanalen zoals social media
- Het afgelopen halfjaar introduceerde Domino’s succesvolle productintroducties zoals de My Domino’s Box en toonde zij haar technologische voorsprong met een wereldwijd prototype van de Domino’s dXb
- Domino’s Europa nam voor het eerst met al haar markten deel aan de Domino’s for Good Day en haalde €120.000,- op voor het goede doel
DOMINO'S BLIJFT ZICH RICHTEN OP HET LEVEREN VAN INSPIRERENDE PRODUCTEN EN KEERT TERUG NAAR EEN GROEI IN SAME STORE SALES
Berchem, 23 februari 2024 - Domino's Pizza Enterprises (DPE), moederbedrijf van Domino's Pizza België, wil in de tweede helft van haar financiële jaar terugkeren naar een hogere same store sales en winst door het leveren van inspirerende nieuwe producten, uitstekende service en waarde voor nieuwe en bestaande klanten. Dit maakte de expert op het gebied van pizzabezorging woensdag 21 februari bekend tijdens de publicatie van de halfjaarcijfers. Domino's Pizza Enterprises Limited (ASX: DMP) meldde dat Domino's in Europa wekelijks groeit in orders en het leveren van waarde, maar dit in sommige markten nog meer aandacht nodig heeft. Duitsland heeft de afgelopen maanden een aanzienlijke groei laten zien en is momenteel de drijvende markt in Europa.
Klantwaarde en winstgevendheid franchise
Domino's Pizza blijft zich richten op haar strategie om de waarde voor de klant te verhogen door middel van inspirerende nieuwe producten, ontworpen voor bezorging en tegen een betaalbare prijs. DPE Europe CEO André ten Wolde legt uit: "Ons Europese bedrijf is nog steeds aan het herstellen van inflatiegerelateerde kostenstijgingen en heeft in sommige markten nog steeds te maken met stijgende arbeidskosten. We zien echter dat de winkelomzet in onze Europese markten weer langzaam stijgt en daarmee ook de winstgevendheid van onze franchisepartners. Duitsland blijft de regio aanvoeren omdat het succesvol heeft aangetoond dat de introductie van nieuwe inspirerende producten en de focus op nieuwe partnerschappen door aggregators kan leiden tot het aantrekken van nieuwe klanten. Hoewel we in alle markten nog ruimte voor verbetering zien, vooral in Frankrijk, zijn we ervan overtuigd dat we goed gepositioneerd zijn met onze huidige aanpak, gericht op uitvoering, en in staat zullen zijn om de omzetgroei de komende maand te verhogen."
Nieuwe producten en technologische voorsprong
Domino's is altijd een technologische pionier geweest. Het zit in het DNA van Domino's om altijd een stap voor te zijn op de toekomst. De wereldmarktleider in thuisbezorging van pizza's heeft deze voorsprong de afgelopen maanden opnieuw laten zien en een innovatief prototype van het bezorgvoertuig van de toekomst gepresenteerd (Domino’s dXb). Deze innovatieve e-bike zou de toekomstige versie van de Domino's vloot kunnen zijn en draagt bij aan de duurzaamheidsdoelstellingen van het bedrijf om in 2030 de dominante duurzame bezorg-QSR in elke markt te zijn.
Succesvolle lancering van Domino's For Good Day (ESG)
Domino's blijft vooruitgang boeken met haar duurzaamheidsactiviteiten. Voor het eerst namen de Europese markten deel aan de wereldwijde Domino's for Good Day op 9 februari 2024. Daarmee werd ingezameld voor goede doelen. In Europa werd ongeveer 120.000 euro gegenereerd door de verkoop van pizza's. De campagne werd op alle markten gepromoot via de eigen kanalen, waardoor het een groot succes werd.
Kijk voor meer informatie op: https://investors.dominos.com.au/asx-announcements-1
Over Domino's Belgium
Domino’s heeft wereldwijd ruim 20.000 vestigingen in meer dan 89 landen. Als marktleider heeft Domino’s het grootste en meest geavanceerde delivery systeem, waardoor de koeriers jaarlijks zo’n 24 miljoen absoluut verse, warme en kwalitatief hoogstaande pizza’s bezorgen. Domino’s Pizza België maakt sinds april 2006 deel uit van Domino’s Pizza Enterprises Ltd (DPE). DPE is in Australië beursgenoteerd en is de master franchisenemer voor het merk Domino’s Pizza in Australië, Nieuw-Zeeland, Taiwan, Singapore, Cambodja, Maleisie, Frankrijk, Japan, Duitsland, België, Luxemburg en Nederland. Voor meer informatie, ga naar www.dominos.nl.
Contactgegevens
Gerelateerde thema's
Gerelateerd nieuws
Domino’s Pizza is op zoek naar Franchise Partners: maak online kennis en hoor meer over de mogelijkheden!
Als dé pizza-expert met meer dan 130 vestigingen is Domino’s niet meer weg te denken uit België. Jij kunt onderdeel uitmaken van dat succes. Domino’s zoekt namelijk enthousiaste Franchise Partners ...
Domino’s viert 30-jarig jubileum in België
Vandaag markeert een mijlpaal in de geschiedenis van Domino’s. Op 7 februari 1994 opende de allereerste Domino's vestiging haar deuren in Jette, België. Drie decennia later is de pizzaketen met maa...
Het ondernemersverhaal van Huseyin Mavili: ‘’Het teamgevoel is erg belangrijk. Je moet elkaar altijd supporten.’’
Huseyin Mavili is de trotse franchisenemer van Domino’s vestigingen in Houthalen, Sint-Truiden en Oudsbergen. In 2022 werd hij benoemd tot beste franchisenemer van België & Luxemburg. Hij vertelt m...
Jaarresultaten Domino’s Pizza Enterprises Limited Juli 2022 – Juni 2023
Domino's Pizza Enterprises Limited (ASX: DMP), moederbedrijf van Domino's Pizza België publiceerde afgelopen woensdag haar jaarresultaten.