Definities
App: Applicatie van DPNL waar een bestelling(en) geplaatst kan worden.
Domino’s Pizza Vestiging: Domino’s Pizza winkel uitgebaat door een zelfstandige Franchisenemer.
DPNL: Domino’s Pizza Netherlands B.V.
Franchisenemer: Zelfstandig ondernemer die een Domino’s Pizza Vestiging exploiteert.
Goederen: Ingrediënten of andere voedingsmiddelen waarmee DPNL producten gemaakt worden.
Klant: Iemand die via de website, app, telefonisch of ter plaatse een bestelling plaatst bij DPNL.
Privacy Policy: Het privacy statement van DPNL.
Website: Online platform waar een bestelling(en) geplaatst kan worden.
Algemeen
DPNL is een dienstverlenende onderneming die een netwerk van bezorg- en afhaalvestigingen exploiteert. De eerste Domino’s Pizza vestiging in België opende haar deuren in 1994. Alleen al in België worden jaarlijks bijna 10 miljoen pizza’s gemaakt. Onze pizza’s worden bereid met vers deeg en verse ingrediënten.
De volgende algemene voorwaarden (hierna: “Voorwaarden”) zijn van toepassing op alle bestellingen van Domino’s producten of andere voedingsmiddelen (hierna: “Goederen”) die door klanten (hierna: “Klant”) worden geplaatst bij Domino’s Pizza Vestigingen en/of via een bestelplatform dat door DPNL wordt geëxploiteerd.
Door het plaatsen van een bestelling op de website www.dominos.be accepteert u het aanbod van de Franchisenemer die in uw postcodegebied levert en gaat u een overeenkomst aan met deze Franchisenemer. De Klant erkent bij het plaatsen van de bestelling kennis te hebben genomen van de onderhavige Voorwaarden. Deze Voorwaarden regelen de contractuele relatie tussen de gekozen Domino’s Pizza Vestiging en de Klant en worden door beide partijen zonder voorbehoud aanvaard.
Wanneer u uw bestelling bevestigt via de website of app, of door telefonisch een bestelling te plaatsen, gaat u akkoord met onze Voorwaarden en Privacy Policy. De door de website of telefonisch geregistreerde gegevens vormen het bewijs van alle transacties tussen de betrokken Domino’s Pizza Vestiging en de Klant. Op de bestelpagina kunt u er ook voor kiezen om u aan te melden voor onze nieuwsberichten, zodat u op de hoogte blijft van onze acties.
De afbeeldingen in de flyers en/of op de website of andere productafbeeldingen van DPNL zijn symbolisch. De Goederen kunnen verschillen in uitvoering, design en kleur. Door gebruik te maken van verse producten streven wij ernaar om de kwaliteit van onze Goederen te waarborgen.
De Voorwaarden zijn van kracht op de datum van de bestelling door de Klant en kunnen te allen tijde zonder voorafgaande kennisgeving door DPNL worden gewijzigd.
Indien u een bestelling plaatst via een externe website (zoals UberEats) dan zijn de algemene voorwaarden van de desbetreffende website/organisatie van toepassing. DPNL is niet verantwoordelijk voor de inhoud en het functioneren van deze externe websites, noch voor de kwaliteit van eventuele software, producten of diensten die daarop worden aangeboden. DPNL aanvaardt daarvoor geen aansprakelijkheid.
Plaatsing bestelling
Een bestelling kan door de Klant via de website, de app, per telefoon of ter plaatse bij de Domino’s Pizza Vestiging worden geplaatst.
In het bijzonder kan de Klant een bestelling plaatsen zoals vermeld op de website (https://www.dominos.be/nl/winkel).
De informatie die bij de bestelling door de Klant wordt opgegeven, is bindend en elke fout in deze gegevens valt uitsluitend onder de verantwoordelijkheid van de klant.
Door een bestelling te plaatsen bij de Domino’s Pizza Vestiging, verklaart de Klant de bestelde Goederen aan te kopen tegen de prijs zoals vermeld via de telefoon, op de website, de app of het promotiemateriaal.
De Domino’s Pizza Vestiging heeft het recht om de bestelling te weigeren.
De aanvaarding van een elektronische bestelling zal blijken uit de bestelbevestiging per mail.
De bestelling zal door de Domino’s Pizza Vestiging in de volgorde worden behandeld waarin zij tijdens de openingsuren wordt ontvangen, tenzij operationele omstandigheden een andere volgorde vereisen.
Wijziging of annulering bestelling
De Klant beschikt over de mogelijkheid om zowel de geplaatste bestelling als de meegedeelde informatie te controleren.
Na uitvoering van deze controle, indien de Klant hier gebruik van wenst te maken, beschikt de Klant over de mogelijkheid om de bestelling al dan niet te bevestigen, waarna de bestelling als definitief wordt beschouwd.
De Klant zal bij een online of via de app geplaatste bestelling, automatisch een schriftelijke bevestiging per e-mail ontvangen met alle informatie over de bestelde producten en de totale prijs van de bestelling.
Voor elke wijziging en/of annulering die plaatsvindt na de bevestiging van de bestelling, dient de Klant zo snel als mogelijk contact op te nemen met de desbetreffende Domino’s Pizza Vestiging dewelke niet verplicht kan worden om het verzoek in te willigen en aldus gerechtigd is om gemaakte kosten door te rekenen aan de Klant.
De Domino’s Pizza Vestiging behoudt zich het recht voor om de bevestigde bestelling op eender welk moment te annuleren, zonder dat dit kan leiden tot enige aansprakelijkheid en/of schadevergoeding in hoofde van DPNL en/of de Domino’s Pizza Vestiging, o.a. – doch niet uitsluitend:
Het herroepingsrecht zoals vermeld in artikel VI.47 e.v. WER is niet van toepassing.
Levering en leveringstermijn
De levering van de bestelling zal geschieden op het door de Klant opgegeven adres.
De Domino’s Pizza Vestiging zal zich inspannen om de levering zo spoedig mogelijk te laten plaatsvinden binnen de aangekondigde leveringstermijn, meer bepaald wordt er naar gestreefd om de levering binnen de 25 minuten na de bestelling te leveren.
Overmacht en omstandigheden die de levering binnen deze termijn operationeel onmogelijk of bijzonder moeilijk maken (bijvoorbeeld maar niet uitsluitend, een grote bestelling of weersomstandigheden) kunnen een afwijking van de aangekondigde leveringstermijn rechtvaardigen.
Voor de levering van de bestelling geldt een minimumbedrag. Het minimumbedrag kan per Domino’s Pizza Vestiging verschillen en staat aangegeven op de website.
De Domino’s Pizza Vestiging behoudt zich het recht voor om een onkostenvergoeding aan te rekenen indien de Klant niet wordt aangetroffen op het door de Klant opgegeven leveringsadres.
Evenals zal de Domino’s Pizza Vestiging aanspraak kunnen maken op een onkostenvergoeding ter waarde van het bestelbedrag indien de levering geen doorgang kan vinden of dermate wordt belemmerd door een omstandigheid te wijten aan de Klant (bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend: niet openen van de deur, defecte deurbel, etc.).
Alcoholische dranken
Indien de bestelling alcoholische producten omvat is de Domino’s Pizza Vestiging gerechtigd om een bewijs van leeftijd te vragen aan de persoon die de bestelling komt afhalen of aan de persoon aan wie de bestelling wordt overhandigd. Indien deze persoon niet kan aantonen dat hij/zij voldoet aan de wettelijk vereiste leeftijd, dan is de Domino’s Pizza Vestiging gerechtigd om de bestelling niet te leveren/ te annuleren.
Voorraad
De Domino’s Pizza Vestiging levert zolang de voorraad strekt. De Domino’s Pizza Vestiging zal zich echter inspannen om voldoende voorraad van elk product te voorzien.
Mocht de voorraad onvoldoende beschikbaar zijn in een Domino’s Pizza Vestiging, na validering van de bestelling, dan zal de Domino’s Pizza Vestiging zich inspannen om tot een alternatieve oplossing van dezelfde prijsklasse te komen, waar zowel de Domino’s Pizza Vestiging als de Klant zich in kan vinden.
In het kader hiervan zal de Domino’s Pizza Vestiging telefonisch contact opnemen met de Klant.
Indien een alternatieve oplossing niet mogelijk blijkt te zijn met betrekking tot het product dat niet in voorraad is, dan zal de Domino’s Pizza Vestiging overgaan tot annulering van de bestelling van het product dat niet in voorraad is, waarbij een eventuele reeds betaalde bestelling, terugbetaald zal worden aan de Klant, al dan niet gedeeltelijk indien de bestelling uit meerdere producten bestaat.
Promoties
De Klant kan enkel van de promoties, kortingen en/of aanbiedingen genieten die geldig zijn op het moment van de bestelling.
De promoties dienen tijdens het bestelproces doorgegeven te worden. Zo niet, kan de Domino’s Pizza Vestiging achteraf niet gehouden worden de promoties toe te passen.
Verschillende promoties, kortingen en aanbiedingen zijn in principe niet cumuleerbaar, tenzij uitdrukkelijk anders wordt bepaald.
Prijs
De prijzen kunnen per Domino’s Pizza Vestiging verschillen, dewelke terug te vinden zijn op de website bij desbetreffende Domino’s Pizza Vestiging. De prijzen kunnen te allen tijde door de Domino’s Pizza Vestiging worden gewijzigd.
De prijzen zoals vermeld op de website, de app of het promomateriaal van DPNL zijn steeds inclusief BTW alsook zijn de vermelde prijzen altijd uitgedrukt in euro’s, tenzij uitdrukkelijk anders bepaald.
Het vermelden van de correcte prijs door de Domino’s Pizza Vestiging betreft een inspanningsverbintenis. De Domino’s Pizza Vestiging kan echter niet garanderen dat er geen materiele vergissing staat vermeld buiten haar wil om.
Leveringskost
De prijzen zijn inclusief levering.
Betaling en betaalmiddelen
De door de Klant gewenste betalingswijze dient reeds bij de bestelling te worden aangegeven.
Mogelijkheden met betrekking tot de betalingswijze kunnen per Domino’s Pizza Vestiging variëren.
Indien de betalingswijze niet op voorhand wordt aangegeven door de Klant, dan heeft de Domino’s Pizza vestiging niet de verplichting om de bestelling uit te voeren.
In principe kunnen de beschikbare betaalmiddelen als volgt worden samengevat:
Wisselgeld bezorger
Indien de desbetreffende Domino’s Pizza Vestiging ervoor heeft geopteerd om betaling in contant te voorzien als toegelaten betaalmiddel, dan heeft de bezorger uit veiligheidsoverwegingen nooit meer dan € 15,00 (vijftien euro) contant bij zich en dient de Klant zoveel als mogelijk gepast te betalen.
De Klant zal bij aflevering of afhaling controleren of de bestelling compleet en correct is. Indien dit niet het geval is, dient de Klant dit onmiddellijk te melden aan de bezorger of zo spoedig mogelijk aan de Domino’s Pizza Vestiging waar de bestelling is geplaatst. Indien de geleverde bestelling niet compleet of correct is geleverd zal de Domino’s Pizza Vestiging het product naleveren om de bestelling compleet of correct te maken.
Indien het compleet of correct maken van de bestelling niet mogelijk is, zal de Domino’s Pizza Vestiging haar best doen om een alternatieve oplossing aan te bieden aan de Klant.
De totale aansprakelijkheid van DPNL en haar Franchisenemers wegens een toerekenbare tekortkoming in de nakoming van een overeenkomst of uit enige andere hoofde, is beperkt tot vergoeding van directe schade tot maximaal het orderbedrag.
Verdere aanspraken van de Klant - ongeacht de rechtsgrond - zijn uitgesloten. De aansprakelijkheid van DPNL en haar Franchisenemers voor indirecte schade, gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen, is uitgesloten.
De in dit artikel bedoelde uitsluitingen en beperkingen komen te vervallen indien en voor zover de schade het gevolg is van opzet of bewuste roekeloosheid van de bedrijfsleiding van DPNL en/of haar Franchisenemers.
Alle rechten van intellectuele eigendom met betrekking tot (de content van) www.dominos.be en de aangeboden producten, inclusief verpakking/reclamemateriaal berusten uitsluitend bij DPNL, aan haar gelieerde vennootschappen en/of haar leveranciers. Onder rechten van intellectuele eigendom worden onder meer begrepen alle octrooirechten, merkrechten, handelsnaamrechten, databankrechten, modelrechten, domeinnamen en andere rechten van intellectuele eigendom (knowhow en handelsgeheimen inbegrepen) in Nederland, België, Luxemburg of elders, die in verband staan met de (content van de) website www.dominos.be en/of de geleverde producten, inclusief verpakking/reclamemateriaal in het algemeen.
Het is niet toegestaan op de website en/of producten, inclusief verpakking/reclamemateriaal aangebrachte merk- of herkenningstekens, en/of enige aanduidingen omtrent auteursrechten, handelsnamen of andere rechten van intellectuele eigendom, te wijzigen, te kopiëren, op andere wijze te (her)gebruiken of te verwijderen. Daarnaast is het niet toegestaan de website of enige gedeelten daarvan te wijzigen of na te maken, noch op enigerlei andere wijze schade te berokkenen aan- of ongerechtvaardigd voordeel te trekken uit de reputatie van de rechten van intellectuele eigendom van DPNL, aan haar gelieerde vennootschappen en/of haar leveranciers.
Bij het bezoeken van de website of de app en/of bij het plaatsen en verwerken van een bestelling worden persoonsgegevens van de Klant verwerkt. DPNL verwerkt persoonsgegevens in overeenstemming met de geldende wet- en regelgeving.
De wijze waarop DPNL met persoonsgegevens van de Klant omgaat is te vinden in het Privacy Policy op https://www.dominos.be/nl/over-dominos/privacy.
Bij het bezoeken van de website kan informatie in de browser opgeslagen of opgehaald worden, meestal in de vorm van cookies. Er kan voor gekozen worden om sommige soorten cookies te blokkeren. Via deze link is er meer informatie te vinden over de verschillende categorieën cookies en kunnen standaardinstellingen gewijzigd worden.
De meest gestelde vragen en antwoorden zijn te vinden bij veel gestelde vragen
DPNL is een franchiseorganisatie waarvan het netwerk in België bestaat uit zelfstandig ondernemers. Op- en/of aanmerkingen en eventuele klachten over bestellingen kunnen in eerste instantie gemeld worden bij de Domino’s Pizza Vestiging waar de bestelling is geplaatst. In de bestelbevestiging die per e-mail wordt verzonden en op www.dominos.be/nl/winkel staan de contactgegevens van de betreffende winkel. Feedback en/of klachten kunnen ook worden ingediend via het contactformulier op veel gestelde vragen
Op deze Voorwaarden is het Belgisch recht van toepassing.
Eventuele geschillen zullen worden voorgelegd aan de daartoe bevoegde rechter te Brussel.